Tuesday, August 16, 2011

| PERASAN DIRI DI ABAIKAN |

Assalamualaikum....
mungkin perasan... mungkin hanya mainan jiwa... tapi aku percaya dengan rasa hatiku ni... sakit sangat... hari-hari aku tadah rasa ini... hanya kerana aku hormatkan sebuah persahabatan dan persaudaraan... mungkin hanya cemburu menguasai diri... aku mencuba untuk berfikiran positif tapi ianya hanya tuk sementara sahaja... entah lah... aku masih belum menemui jawapannya... benar... aku tak kesah sangat tapi jangan lah mengejut sangat untuk kau meminggirkan diri kau dari aku... dulu tika kau dan dia tak rapat... kau cari aku... dulu tika kau perlu seorang pendengar... kau cari aku... dan aku mencuba untuk menjadi pendengar yang baik... pemberi nasihat yang baik... tak tahu lah kau anggap ia sebagai apa... tapi aku ikhlas mahu berkawan... mungkin kita tak mungkin jadi serapat dulu... betul... aku tak sanggup nak berhadapan semua ya... cukup lah hanya seorang saudara aku yang tak suka aku... jangan kau... sebab aku dah anggap kau macam kakak aku... andai kau ada terbaca entry ini... tolonglah jujur pada aku... adakah aku bukan kawan kau??? aku mahu sebuah kepastian agar aku tidak lagi dihantui sebuah rasa bersalah kerana tidak mengendahkan kau nanti... dulukan... kau selalu kongsi cerita dengan aku... tapi sekarang... kau dapat kerja pun tak beritahu aku... dulu kau selalu menangis depan aku... tapi sekarang... kau gembira pun tak mahu memberitahuku... dulu kita selalu lepak bersama-sama... tapi sekarang... pandang aku pun kau tak mahu... aku ada buat salah ke dengan kau??? aku nak tanya ni.... kalau ada aku mintak maaf bebanyak... aku tahu aku ni suka cakap lepas je... tapi kau sepatutnya tahu dan kenal aku camna... apa yang aku cakap kadang-kadang tidak selari dengan apa yang aku fikir... kenapa kau mahu pendam??? kenapa kau taknak berterus terang??? aku mahu perbaiki diriku... tapi kenapa kau taknak bagi aku peluang... hati aku sungguh kecewa apabila kau dapat kerja, aku, kau lupakan... tak apa... aku cuma kawan... bukan sahabat bagi kau... bukan juga teman kau... kepada kau yang aku maksudkan... aku meminta maaf andai aku terpaksa buat entry ini... aku tak sanggup lagi berdepan pendustaan sebuah persahabatan... aku tak tega lagi melihat kau ketawa yang aku anggap seperti mengejek aku... aku tak mampu lagi menadah sebuah kebencian ini... maafkan aku... aku mahu mengundur diri dari perkenalan kita... biar lah kau gembira dengan hidup kau yang sudah bekerja dan aku dengan dunia aku yang masih belajar...

No comments:

Post a Comment